loading...
مرکز مشاوره و انجمن مشاوره پردیس شهید باهنر اصفهان
نوری بازدید : 214 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

- راهنمايي و مشاوره پيش از ازدواج : افرادي كه قصد همسرگزینی دارند،، در فرآیند این نوع مشاوره، با معيارهاي علمي انتخاب همسر، آشنا شده و راهنمایی‌های لازم را دريافت می‌کنند. افزون بر این، در اين مشاوره،  بر مهارت‌های ارتباطي و شناخت تفاوت‌های فردي  زن و مرد و همچنین نيازهاي يك زندگي مشترك تأکید می‌شود.

 

مشاوره خانواده : افرادي كه دچار مشكلات خانوادگي هستند جهت رفع مشكلات و بهبود وضعيت می‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند.

 

- مشاوره بحران : در زندگي هر فردي مراحل بحراني وجود دارد. مهم این است که افراد در رویارویی با بحران‌ها، راهکارهای برون‌رفت از این بحران‌ها را بیاموزند تا از آسیب‌های بیش‌تر پیشگیری شود. بنابراین افرادي كه دچار بحران‌های روانی اجتماعي و خانوادگي می‌شوند می‌توانند از اين نوع مشاوره بهره گيرند.

 

مشاوره سوگ : کسانی كه فردی از نزدیکان و عزیزان خود را از دست می‌دهند لازم است با اين موضوع سازگار شوند تا از بروز مشكلات روانی جلوگیری به عمل آید. به‌منظور رفع آسيب ناشي از داغدیدگی، افراد می‌توانند از مشاوره سوگ استفاده نمود.

 

-  روان درمانی و مشاوره شخصي: افرادي كه در زمینه‌های عاطفي، سازگاري،‌ خودشناسي و پاره‌ای از بیماری‌ها همانند افسردگي، وسواس ، اضطراب و يا تجربه سوء مصرف مواد مخدر دچار مشكل هستند می‌توانند از اين گونه مشاوره بهره بگيرند.

 

-  مشاوره در خوابگاه :مركز مشاوره  دانشجویی برای کمک به سازگاری سریع‌تر و مطلوب‌تر دانشجوياني كه در خوابگاه‌ها اسكان دارند، برنامه‌های مشاوره‌ای متعددی را اجرا می‌کند.

 

- راهنمايي و مشاوره تلفنیوالکترونیکی: برای دانشجویانی که به هر دلیلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از مشاوره حضوری استفاده کنند، این امکان فراهم شده که از طریق تلفن یا ایمیل پرسش‌ها یا مشکلات خود را مطرح نموده و پاسخ مناسب را دریافت نمایند.    

 

ب. بخش پژوهش:

 

شناسايي آسیب‌های رواني دانشجويان و پيشگيري از شيوع و یا حاد و مزمن شدن آن‌ها، يکي از اهداف بخش پژوهش است  اجراي پرسشنامه سنجش سلامت روان دانشجويان براي بررسي وضعيت سلامت روان دانشجويان جدیدالورود، یکی از فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشجویی در بخش پژوهش می‌باشد.

 

 ج.  بخش آموزش:

 

آموزش به دانشجويان با هدف پيشگيري از مشکلات روان‌شناختی و همچنين ارتقاي سطح سلامت و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی آنان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف از اهداف مهم بخش آموزش می‌باشد. مرکز مشاوره دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان، کارگاه‌های مختلفی را برای دانشجویان پیش‌بینی نموده که به تدریج توسط استادان کارآزموده اجرا خواهد شد. با توجه  به ضرورت و نیاز دانشجویان، موضوع و عناوین برخی از این کارگاه‌ها به قرار زیر می‌باشد :

 

- آموزش مهارت‌های زندگي ( خودآگاهي،  حل مسأله و تصمیم‌گیری، کنترل هیجانات منفی، ...)

 

- آموزش تکنیک‌های صحيح برنامه‌ریزی درسي و مطالعه شامل: تقويت حافظه، پيش مطالعه و ...

 

- مهارت‌های شناختي و رفتاري براي مقابله با اضطراب امتحان،

 

- مهارت مقابله با انواع استرس‌ها و مديريت آن‌ها،

 

- تاب‌آوری و انسان سالم،

 

-مهارت ارتباط مؤثربا ديگران،

 

-  آموزش پيش از ازدواج (ارتقاي توانمندي فردي در انتخاب همسر و تشكيل خانواده موفق)

 

- پيشگيري از انواع اعتياد

 

علاوه بر خدمات فوق الذکر، مرکز مشاوره دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان با هدف ارتقای سطح آگاهی دانشجویان در زمینه‌های مختلف زندگی تحصیلی، شغلی، خانوادگی و ...  و افزایش توان سازگاری کلی آنان در زندگی، اقدام به تهیه منابع نوشتاری، الکترونیکی و ویدئویی مناسب نموده که در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. این منابع در دو بخش عرضه می‌شوند که عبارتند از:

 

1- بخش نشريات : تهیه نشريه و بروشورهاي متعدد آموزشي در زمينه بهداشت رواني، استرس، مهارت‌های زندگي، عزت نفس خواستگاري، ازدواج و ... 
2- کتابخانه و سمعي بصري: امانت کتاب و 
CD و نوارهاي آموزشي از فعالیت‌های اين بخش است. دانشجويان می‌توانند با مراجعه به مرکز مشاوره کتب مورد نياز در زمينه بهبود وضعيت رواني خود را به امانت بگيرند.

 

 

 

 

 

نشانی مرکز مشاوره : اصفهان  خیابان کاوه  خیابان تربیت معلم

  پردیس شهید باهنر

تلفن: 6 - 34516075

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مرکز مشاوره و انجمن مشاوره پردیس شهید باهنر اصفهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 90
  • بازدید کلی : 4,592